موسسه حقوقی عدالت آفرینان موسسه حقوقی عدالت آفرینان .

موسسه حقوقی عدالت آفرینان

آزادی زندانی و متهم به قید وثیقه و معرفی وثیقه گذار به دادگاه

اگر به دنبال سند ملکی معتبر برای آزاد سازی زندانی دارید، اگر به دنبال سند برای ارائه به دادگاه جهت آزادسازی زندانی خود دارید، اگر به دنبال تامین وثیقه برای آزاد کردن زندانی هستید، ضمن مشاوره حقوقی، از خدمات تهیه سند برای زندانی عدالت آفرینان استفاده کنید. اجاره انواع سند برای وثیقه زندانی در استان های تهران و البرز با مبالغ سنگین و سبک، حتی برای پرداخت رد مال و جزای نقدی از طریق عدالت آفرینان امکان پذیر است. موسسه حقوقی عدلت آفرینان در ارائه خدمات حقوقی در تلاش است تا در کوتاه ترین زمان ممکن معتبرترین سند را برای شما تامین کند.

قرار وثیقه

قرار وثیقه از جمله آسان ترین و پرکاربرد ترین قرار برای آزادی متهم است. قرار وثیقه به این معناست که دادگاه در ازای آزادی زندانی مبلغ معینی را تعیین می‌کند. متهم با ارائه سند به دادگاه و دادسرا و تضمین آن وثیقه و اصطلاحا ارائه‌ی سند، به طور موقت آزاد می‌شود. گذاشتن سند نزد مرجع قضایی از مهم‌ترین دغدغه‌های متهمان و خانواده‌های آنهاست. گاهی متهم تمکن مالی برای ارائه وثیقه ندارد، در این صورت بهترین راه حل کدام است؟

بسیاری از متهمان و خانواده ی آنها توانایی دسترسی به وثیقه مناسب با ارزش متناسب با وثیقه مقرر شده توسط دادگاه یا دادسرا را ندارند. در بسیاری از پرونده های کیفری و حقوقی دیده شده مبلغ وثیقه زیاد است و این مورد تبدیل به مشکلی برای متهم جهت ارائه وثیقه برای آزادی زندانی مبدل شده است.

بسیار دیده شده است برخی از زندانیان و یا خانواده های آنها اطلاعات کافی جهت ارائه وثیقه برای آزادی زندانی را ندارند و برای حل این مشکل به دنبال فردی مطلع و آشنا با دعاوی حقوق، ارائه وثیقه و آزادی زندانی با وثیقه  هستند.

یکی از راه‌های پیش بینی شده برای حل این مشکل اجاره وثیقه است. زندانی میتواند با مشورت با افراد آگاه، مطلع و آشنا با اجاره وثیقه و ارائه وثیقه به محاکم از مواجه شدن با سختی های و مشکلات بکاهد و روند دادرسی را تا حد امکان کوتاه کند.

 

ارائه ضمانت به مراجع قضایی و دادگاه‌ ها

برای ضمانت زندانی شما باید از قوانین ضمانت متهم مطلع باشید تا در زیر دایره حقوقی و قانون این کار را انجام دهید.

یکی از ضمانت هایی که به متهم ارائه می شود ضمانت آزادی زندانی می باشد که به دادگاه یا دادسرا برای مرخصی یا آزادی ارائه می گردد. اینکار به این دلیل است تا یک مجرم بتواند خودش به مشکلات پرونده اش رسیدگی کند.

ضمانت زندانی, سند برای زندانی, وثیقه برای زندانی, وثیقه, مصادره ملک ضامن زندانی و کلیه امور مرتبط با مسائل حقوقی خود را با ما مطرح کنید. کارشناسان خبره ما پرونده حقوقی شما را پیگری خواهند نمود تا در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه مورد نظر خود برسید.

تامین وثیقه و معرفی وثیقه گذار

از آنجایی که تامین وثیقه و ارائه وثیقه به دادگاه برای جلوگیری از ایجاد خلل به روند دادرسی است، نوع وثیقه و میزان آن را دادگاه با توجه به جرم صورت گرفته تعیین میکند. عواملی مثل شدت جرم، نوع جرم و خسارت  وارد شده در تعیین نوع ومیزان وثیقه موثر است. دادگاه میتواند وثیقه را در انواع مختلف تعیین کند که در ادامه به آن میپردازیم.

اگر قرار تامین وثیقه به شکل ارائه سند باشد، از جمله سند مال منقول یا غیر منقول مثل سند ملک و سند وسیله نقلیه، صاحب سند و کسی که مالکیت سند را در اختیار دارد وثیقه گذار نامیده میشود. در واقع وثیقه گذار شخص ثالثی است که صاحب سند ملکی است که سندملکی خود را به عنوان وثیقه برای مرخصی زندانی و یا وثیقه برای آزادی زندانی به دادگاه یا دادسرا تقدیم مینماید.

همان طور که گفته شد، وثیقه میتواند توسط خود متهم، خانواده ی او و یا شخص ثالث به دادگاه تقدیم شود. در ارائه وثیقه برای آزادی زندانی باید مطمئن بود که وثیقه کمتر از میزان وثیقه تعیین شده توسط دادگاه و دادسرا نباشد چرا که در غیر این صورت موثر نخواهد بود.

انواع وثیقه

یک وثیقه می تواند سند ملکی، وجه نقد، ضمانتنامه بانکی، وسیله نقلیه و غیره باشد. بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری، هر نوع مالی که دارای ارزش باشد می تواند به عنوان وثیقه برای آزادی زندانی مورد استفاده قرار گیرد و هیچ محدودیتی ندارد. ولی باید قرار دادگاه در تامین نوع و میزان وثیقه رعایت شود.

تنها نکته ای که باید در این خصوص در نظر داشته باشید این است که اگر وسیله نقلیه خود را به عنوان وثیقه قرار دهید، آن وسیله توقیف می گردد. اگر سند ملکی را به عنوان وثیقه بگذارید، سند مالکیت آن بازداشت می گردد.

حال مرجع قضایی بر اساس موارد زیر میزان و ارزش وثیقه را تعیین می کند:

  • نوع جرم
  • سبک و سنگین بودن جرم
  • میزان خسارت

شما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ضمانت زندانی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی عدالت آفرینان تماس حاصل فرمایید.

منبع: عدالت آفرینان


برچسب: عدالت آفرینان-موسسه حقوقی عدالت آفرینان-سند-وثیقه-ضمانت نامه،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۵:۲۱ توسط:عدالت آفرینان موضوع: نظرات (0)