موسسه حقوقی عدالت آفرینان موسسه حقوقی عدالت آفرینان .

موسسه حقوقی عدالت آفرینان

ارزش وثیقه ملکی برای آزادی زندانی را چگونه بفهمیم؟

شاید برای شما هم پیش بیاید که بخواهید بدانید ارزش وثیقه ملکی برای آزادی زندانی را چگونه بفهمید. باید بگوییم ارزش سند وثیقه را قاضی پرونده مشخص می کند. ارائه وثیقه میتواند علل مختلفی داشته باشد. مهم ترین علت برای تامین وثیقه، ارائه وثیقه برای مرخصی زندانی است. درخواست صدور تامین وثیقه برای مرخصی زندانی از جانب زندانی انجام میشود. در صورتی که مقام قضایی با درخواست او جهت ارائه وثیقه برای مرخصی موافقت کند مبلغ وثیقه توسط مقام قضایی مشخص کند و پس از آن وثیقه برای مرخصی متهم سپرده میشود. ارائه وثیقه برای مرخصی میتواند ضمانت نامه بانکی، وجه التزام و یا سند مال منقول و یا غیر منقول باشد.

ارائه وثیقه ملکی با مبالغ سنگین

شما می توانید برای مشاوره در زمینه اجاره وثیقه برای آزادی زندانی با کارشناسان حقوقی عدالت آفرینان تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت بتوانید وثیقه مورد نیاز را تهیه کنید.

ما می توانیم برای شما وثیقه ملکی با مبالغ سنگین را نیز تهیه کنیم و از کارشناس دادگستری تاییدیه آن را نیز بگیریم.

برای انجام خدمات وثیقه ملکی برای دادگاه و دادسرا با شماره تلفن های ما تماس بگیرید.

آزادی وثیقه

هر وقتی که وثیقه گذار به سند یا وثیقه خود نیاز داشته باشد می واند با معرفی و تحویل متهم به دادگاه وثیقه خود را پس بگیرد. طبق قانون آیین دادرسی کیفری وی می تواند هر وقت که بخواهد با معرفی زندانی سند خود را پس بگیرد و آن را آزاد کند. در صورتی می تواند وثیقه گذار برای آزادی وثیقه اقدام کند که :

بخواهد ملک خود را بفروشد،
از کار خود منصرف شده باشد
متهم تبرئه شده باشد و نیازی به وثیقه وی نباشد
روند درخواست
وی باید با درخواست کتبی (البته درخواست شفاهی به قاضی نیز کافی است) و معرفی متهم از مقام قضایی خواستار آزادی وثیقه خود باشد. از این شرایط باید به صادر شدن قرار منع تعقیب برای زندانی، اعتراض نکردن شاکی طی 10 روز، صادر شدن قرار موقوفی تعقیب یا برائت متهم اشاره کرد. در اینصورت قاضی می تواند وثیقه را آزاد کند.

ارائه دهنده وثیقه ملکی

وثیقه ی ملکی به عنوان آسان‌ترین روش جهت ارائه وثیقه برای آزادی متهم است. از این رو دادگاه ها برای انتخاب نوع تامین کیفر بیشتر به سراغ تامین وثیقه میروند

آنچه دارای اهمیت است، آن است که امروزه با پیشرفت و گسترش جامعه افرادی هستند که با اهدافی غیر قانونی و صرفا برای کسب سود و منفعت به دنبال کلاهبرداری و سواستفاده از دیگران هستند.

فلذا اگر به دنبال اجاره وثیقه برای آزادی زندانی و یا اجاره وثیقه برای آزادی متهم هستید آگاه باشید که در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوید. بهترین راه برای فاصله گرفتن و در امان ماندن از این افراد، مشورت کردن با وکلای دادگستری و شرکتهای حقوقی است که در این زمینه فعالیت می کنند.

اگر به دنبال وثیقه ملکی هستید عدالت آفرینان با ارائه وثیقه های ملکی تک برگی معتبر قابل ارائه به تمامی دادگاه ها و مراجع قضایی، زندانها و ندامتگاه ها در خدمت شماست تا در کمترین زمان و به صورت کاملا فوری این کار را برای شما انجام دهد. عدالت آفرینان می تواند به شما در تهیه وثیقه ملکی، وثیقه اجاره ای، ارائه وثیقه برای زندانی و تهیه آن برای زندانی با مبالغ سنگین را با تایید کارشناس رسمی دادگستری با مناسب ترین قیمت کمک و یاری برساند و در این زمینه به شما مشاوره حقوقی دهد.

مراحل وثیقه گذاشتن در دادگاه

تعیین مصداق قرار وثیقه با متهم است یعنی متهم می تواند در خواست کند که نوع قرار وثیقه از نقدی به ارائه سند ملکی تغییر کند. با این شرط که ارزش مال معرفی شده برابر با میزان وجه تعیین شده باشد. برای تعیین ارزش مال معرفی شده نظر کارشناس مورد ملاک قرار می گیرد. و نظر کارشناس قابل اعتراض نخواهد بود.

امکان درخواست تغییر نوع قرار نیز برای متهم پیش بینی شده است یعنی متهم میتواند از بازپرس مکلف به قبول تغییر نوع تامین است. امکان درخواست گذاشتن وثیقه توسط وثیقه گذار نیست موجود است. در صورت عدم پذیرش درخواست وثیقه گذار توسط بازپرس به مراتب علت آن در پرونده ذکر میشود.

بازپرس در خصوص قبول وثیقه قرار صادر میکند و پس از امضای وثیقه گذار بازپرس نیز آن را امضا میکند و با درخواست وثیقه گذار کپی تصویر وثیقه به او ارائه میشود.

وثیقه توسط خود متهم و شخص ثالث ارائه میشود. اگر متهم وثیقه را نزد دادگاه بسپرد در صورت عدم حضور متهم در دادگاه بدون عذر موجه وثیقه از طرف دادگاه ضبط میشود. اگر ارائه وثیقه برای آزادی زندانی توسط شخص ثالث انجام شود، در صورت عدم حضور متهم در جلسات دادگاه بدون عذر موجه و عدم معرفی او توسط وثیقه گذار، وثیقه ارائه شده برای آزادی متهم طبق قانون آیین دادرسی کیفری ضبط میشود.

باید توجه کرد پس از عدم حضور متهم در دادگاه برای وثیقه گذار اخطاریه صادر میشود و وثیقه گذار یکماه رفصت دارد تا متهم را تحویل دهد، در غیر این صورت وثیقه ارائه شده  ضبط میشود. در مواردی که ارائه وثیقه به صورت وجه التزام باشد، کل مبلغ سپرده شده اخذ میشود. در شرایطی که ارائه وثیقه به صورت ارائه سند باشد از وثیقه سپرده شده معادل وجه قرار ضبط میشود.

مطابق ماده 178  قانون آیین دادرسی کیفری : متهم مکلف است در موعد مقرر حاضر شود و اگر نتواند باید عذر موجه خود را اعلام کند. جهات زیر عذر موجه محسوب میشود:

الف- نرسیدن یا دیر رسیدناحضاریه ؛ به گونه‏ ای که مانع از حضور شود .
ب- بیماری متهم و بیماری سخت والدین ، همسر یا اولاد وی که مانع ازحضور شود .
پ- همسر یا یکی از اقربا تا درجه سوم از طبقه دوم فوت شود .
ت-ابتلاء به حوادث مهم از قبیل بیماری های واگیر دار و بروز حوادث قهری مانند سیل و زلزله که موجب عدم امکان تردد گردد .
ث-متهم در توقیف یا حبس باشد .
ج-سایر مواردی که عرفا به تشخیص بازپرس ، عذر موجه محسوب می شود .

پس غیبت متهم در موارد غیر از موارد ذکر شده منجر به ضبط وثیقه میشود.

آیا به اجاره وثیقه نیاز دارید؟ همین حالا تماس بگیرید.

منبع: اجاره وثیقه عدالت آفرینان


برچسب: عدالت آفرینان-موسسه حقوقی عدالت آفرینان-وثیقه ملکی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۱:۲۹ توسط:عدالت آفرینان موضوع: نظرات (0)