موسسه حقوقی عدالت آفرینان موسسه حقوقی عدالت آفرینان .

موسسه حقوقی عدالت آفرینان

ضامن معتبر برای ضمانت متهم در تعزیرات حکومتی

شما برای یافتن ضامن معتبر برای ضمانت متهم در تعزیرات حکومتی باید به مراکز حقوقی معتبر مراجعه کنید تا بتوانید ضامن را به دادگاه و دادسرا ارائه دهید. 

ضامن برای آزادی زندانی

در بسیاری از شرایط اگر مدیون اصلی دین خود را نپردازد و یا به هر گونه ای دین را از خود ساقط نکند، امکان این که به حکم قضایی زندانی شود پیش بینی شده است. در این صورت شخص ثالثی میتواند ضامن برای آزادی زندانی شود.

حکم می تواند ناشی از عدم پرداخت هر گونه دینی باشد، به عنوان مثال عدم پرداخت مهریه و نفقه زن و یا نفقه اقارب ، عدم پرداخت چک در موقع مقرر ، عدم پرداخت خسارت و یا حتی تلف مال. آنچه اهمیت دارد این است که ارائه ضامن برای آزادی زندانی شرایطی را برای زندانی بوجود می آورد تا با آزادی از زندان برای پرداخت دین تلاش کند. ضامن زندانی در صورت عدم پرداخت دین از جانب زندانی متعهد به پرداخت دین است ولی حق رجوع به مدیون اصلی برای او باقی است و می تواند پس از پرداخت دین، برای دریافت اصل مبلغ دین به مدیون مراجعه کند.

ضامن برای مرخصی زندانی

در مواردی ممکن است مدیون درخواست مرخصی از زندان برای مدتی را داشته باشد در این حالت برای جلوگیری از فرار مدیون و تعهد به پرداخت دین از جانب مدیون، او موظف به معرفی ضامن برای مرخصی زندانی است. ضمانت برای مرخصی زندانی در این جهت جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان و تعهد برای جبران ضررهای وارده به طلبکار است، در این حالت ضامن زندانی تعهد می کند به عنوان وثیقه در صورت عدم پرداخت دین از جانب زندانی، به عنوان ضامن زندانی دین را بپردازد. البته امتیاز رجوع به مدیون اصلی همواره برای او پیش بینی شده است.

با توجه به نکات گفته شده، از آن جایی که ضامن زندانی به عنوان متعهد پرداخت دین شمرده میشود، تمکن مالی او و حسن شهرت او از صفاتی است که ضامن مورد اعتماد باید دارا باشد. مجموعه عدالت آفرینان با حسن شهرت و تخصص در مباحث حقوقی به صورت اختصاصی در زمینه های معرفی ضامن برای آزادی زندانی و معرفی ضامن برای مرخصی زندانی، به عنوان مشاوری متعهد و مطمئن فرایند دادرسی را بسیار راحت و با معرفی فوری ضامن زندانی شرایط آزادی مدیون را در کوتاه ترین شرایط فراهم می کند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره کافی است با ما تماس بگیرید.

مسئولیت ضامن در رویه دادگاه ها

گفته شده در توافق دو طرف ضمان میتواند باعث انتقال دین نشود و ضامن به مضمون مدیون متعهد پرداخت دین باشد.

در یکی از شرایط تعهد ضامن با عنوان به عنوان وثیقه دین شمرده میشود، به  این صورت که طلب کار برای دریافت دین خود باید ابتدا به مدیون اصلی رجوع کند و در صورت عدم دریافت دین خود و به نتیجه نرسیدن به مدیون تبعی که اصطلاحا همان وثیقه است مراجه می کند.

در شرایط دیگر تعهد ضامن و مدیون یا همان مضمون عنه در عرض یک دیگر قرار می گیرد. در این مورد طلبکاد میتواند به مدیون به عنوان طرف اصلی دین و به ضامن به عنوان متعهد پرداخت دین رجوع کند و تقدمی در پرداخت دین از هیچ کدام یک از آنها مشاهده نمی شود. در این فرض اصطلاحا گفته میشود ضامن و مدیون مسئولیت تضامنی دارند.

در محاکم قضایی و رویه دادگاه ها نیز ضامن زندانی به دو صورت فوق مسئول است. به گونه ی دیگری در صورتی که شخص ثالثی ضامن زندانی شود تعهد او در برابر پرداخت دین یا به صورت وثیقه است که در این مورد طلبکار در صورت عدم پرداخت دین از جانب مدیون اصلی اختیار مراجعه به ضامن زندانی را دارد و در مورد دیگر ضامن در کنار مدیون اصلی به صورت هم عرض و با تعهد مساوی در برابر پرداخت دین مسئولیت دارند.

در رویه قضایی به صورت عرفی، تعهد ضامن زندانی بیشتر به صورت تعهد وثیقه ای است.آنچه باعث امتیاز ضامن زندانی به عنوان وثیقه می شود، تفاوت در شرایط مراجعه طلبکار به ضامن است وگرنه در این که مدیون اصلی تا زمانی که دین پرداخت نشده است متعهد است تفاوتی ایجاد نمی کند و دین و تعهد مدیود به جای خود باقی است و طلبکار می تواند بدون هیچ مانعی به او مراجعه کند.

اگر به دنبال آزاد سازی متهم یا زندانی توسط ارائه ضامن معتبر هستید می توانید به عدالت آفرینان مراجعه کنید ما این امکان را برای شما فراهم خواهیم کرد تا در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه برسید.

منبع: گروه حقوقی عدالت آفرینان


برچسب: عدالت آفرینان-موسسه حقوقی عدالت آفرینان-ضامن،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۳۸ توسط:عدالت آفرینان موضوع: نظرات (0)